GYAKRAN FELTETT KÉRDÉSEK

MILYEN TÍPUSÚ TERMÉKEKET ÁRUL AZ ASPIGYEREK WEBSHOP?

Az AspiGyerek webshop alapvetően autista gyermekek (főként óvodások és alsósok) és szülei számára hasznos termékeket árul:

  • szolgáltatásokat: konzultációt, fejlesztést, szabadidős programot, hajvágást, óvoda autizmusbaráttá alakítását stb.

(Szolgáltatásaink egy része jelenleg Budapesről Csongrád-Csanád megyébe költözésünk kapcsán SZÜNETEL!)

  • autista gyermekeket támogató vizuális megsegítést: pl. napirendi – tiltó kártyákat, folyamatábrákat stb.

KINEK ÉRDEMES TERMÉKET RENDELNI?

Terméket szülők, gyógypedagógusok, pedagógusok és intézmények is rendelhetnek AUTISTA, illetve tipikus fejlődésű vagy autizmustól eltérő egyedi fejlődésű gyermekeknek.

Minden termékről a megrendelő által megadott adatok alapján számlát állítunk ki, így állami és magán intézmények egyaránt el tudják számolni. 

VAN-E LEHETŐSÉG A TERMÉKEKET SZEMÉLYRE SZABATNI?

Igen! Mivel minden autista gyermek más, ezért másmilyen VIZUÁLIS megsegítésre van szüksége. Ennek következtében érdemes a termékeket a gyermek gyógypedagógusával konzultálva kiválogatni és egyénre szabatni.

MIT JELENT A SZEMÉLYRE SZABÁS?

Az egyénre szabás termékfüggő. Az alábbiak közül bármi lehet:

  • a termékskálából (pl. kártyák) csak a gyermek számára hasznos darabok kiválogatása
  • a termék kiegészítése a gyermek nevével és fényképével
  • folyamatábrák & tanító történetek (szociális történet néven is ismert) átíratása
  • a gyermek élethelyzetének megfelelő, neki segítséget nyújtó teljesen egyedi termék elkészíttetése (pl. speciális kártya)

MINDEN TERMÉK SZEMÉLYRE SZABHATÓ?

IGEN! Amennyiben maga a termék oldala nem ajánl fel olyan típusú személyre szabást, melyre Önnek szüksége lenne, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az hello@asdi.hu email címen és írja meg nekünk, hogy pontosan mit szeretne. 1.000 Ft / termékért bármely webshopban található termékünket teljesen személyre szabjuk.

LEHET-E TELJESEN EGYEDI, A WEBSHOPBAN NEM TALÁLHATÓ TERMÉKET KÉRNI?

Igen! Ez esetbenkérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az hello@asdi.hu email címen és írja meg nekünk, hogy pontosan mit szeretne és megküldjük árajánlatunkat az Ön email címére. Amennyiben megfelelőnek tartja árajánlatunkat, a megrendelést szintén emailben tudja leadni.

MIÉRT NINCS A TERMÉKEK MELLETT, HOGY PONTOSAN HÁNY NAP MÚLVA KAPOM MEG ŐKET?

Mert a szolgáltatás típusa miatt ez teljesen kiszámíthatatlan!

A legtöbb webshop kész termékeket árusít raktárkészletről, a megrendelt termékeket a megrendelést követően becsomagolja és elküldi.

Az AspiGyerek webshop viszont nem rendelkezik kész termékekkel. Nincs raktárkészletünk!

Minden egyes terméket kollégánk saját kezüleg az adott családnak készít el. Mondhatjuk úgy is, hogy „kézműves” vállalkozás vagyunk, mert ez biztosítja azt, hogy

1, a családnak csak azt kelljen megvennie, amire gyermekének valóban szüksége van (pl. ne kelljen 150 db napirendi kátyát megvásárolni, ha egyenlőre még csak 15 darabra van szükség!)

2, minden egyes termék a lehető legjobban az adott gyermek igényeire legyen szabva, hogy az őt a lehető leghatékonyabban támogassa

MIT TEGYEK SZÜLŐKÉNT, HA GYERMEKEMNEK NINCSEN SAJÁT AUTIZMUSBAN JÁRTAS GYÓGYPEDAGÓGUSA, AKITŐL TANÁCSOT LEHETNE KÉRNI TERMÉKRENDELÉS ELŐTT?

Egyedi szolgáltatásunk keretében az ASDI-vár autizmus spektrum zavar pedagógiája szakon végzett gyógypedagógusa konzultációja is megrendelhető bármilyen témában.

(Ez a szolgáltatásunk költözésünk miatt átmenetileg nem elérhető! Ennek ellenére kérjük keressen meg emailben, ha egy termék kiválasztásához vagy bevezetéséhez szüksége lenne segtségre! info@asdi.hu)

HOGYAN TÖRTÉNIK A FIZETÉS?

Átutalással. A megrendelést követően az átutaláshoz szükséges banki adatokat egy automata emailben küldjük meg vásárlóink részére.

MENNYI IDŐ ALATT KÉSZÜLNEK EL A MEGRENDELT TERMÉKEK?

Minden rendelést a megrendelés az átutalás beérkezésének napjától számított 30 munkanapon (kb. 6 hét) belül elkészítünk és postázunk.

Amikor az Ön megrendelése sorra kerül, kollégánk a rendelés állapotát „nyomtatottra”-re állítja s egy automata email erről Önt értesíti. Az emailt követő pár napon belül a rendelések el szoktak készülni. Miután a termék elkészült és postázásra került, kollégánk a rendelés állapotát „postázott”-re állítja s egy automata email erről is értesíti Önt. Innentől a megérkezésnek a napja már csak a Magyar Postán múlik.

MIÉRT KELL ILYEN HOSSZASAN VÁRNI?

A legtöbb webshop kész terméket árul. Mit jelent ez? A raktárból kikeresik a megrendelt termékeket, összecsomagolják őket és postázzák általában 1-5 napon belül.

Az általunk árult speciális termékskála miatt lehetetlen és értelmetlen lenne raktárkészletet tartani. Az aspigyerek.hu weboldal termékeit minden esetben a megrendelést követően készítjük el, a megrendelés alapján válogatjuk össze, szabjuk személyre, hozunk létre egyedi kérések alapján termékeket. Ez egy hosszú folyamat.

MITŐL FÜGG, HOGY PONTOSAN MENNYIT KELL VÁRNI?

A várakozás ideje 2 dolog befolyásolja:

  • az Ön megrendelése előtt beérkező megrendelések száma
  • ezen megrendelések nagysága (míg egy 15.000 Ft körüli rendelés elkészítése kb. 1 napot vesz igénybe, egy 30.000 Ft-nál nagyobb rendelés elkészítése akár 2-3 napba is telhet.)

HOGYAN ÉRTELMEZZEM A MUNKANAPOKAT?

Alapvetően a munkanapjaink mint mindenhol máshol, minden h-k-sze-cs-p, kivéve a hivatalos pirosbetűs munkaszüneti napokat (március 15, nagypéntek, Húsvét hétfő, Pünkösd hétfő, augusztus 20, október 23, karácsony).

Mivel nekünk is jár az éves szabadság és autista gyermeket nevelünk, így az adott évben megnevezett őszi – téli – tavaszi SZÜNETBEN SEM DOLGOZUNK, ezek nem számítanak bele a vállalt 30 munkanapba!

Nyári szünetben az alábbiak szerint tudunk megrendeléseket teljesíteni:

  • 06.27-ig beérkezett rendeléseket 06.30-ig elkészítjük.
  • 06.28. – 08. 31. között beérkezett megrendeléseket 09.01 – 09.15 között készítjük el

ÉRDEMES RENDSZERESEN E-MAILBEN ÉRDEKLŐDNI?

Nem! Az érdeklődő e-mailek megválaszolása a termék elkészítésétől veszi el kollégáink idejét.

Amennyiben mégis kapunk érdeklődő emailt, természetesen válaszolni fogunk, de csupán az itt olvasható tájékoztatást tudjuk megküldeni.

MIÉRT KELL NÉHA NAPOKAT VÁRNI EGY VÁLASZ EMAILRE?

Mivel nem multiról, hanem egy kis családi vállalkozásról van szó, nem tartunk fenn külön személyzetet az emailek megválaszolására, de igyekszünk minden telhetőt megtenni, hogy amint kollégánknak van pár szabad perce, az emaileket is megválaszolja.

SZEMÉLYESEN ÁTVEHETEM AZ ELKÉSZÜLT TERMÉKEKET?

Nem. Webshopot igen, hagyományos boltot nem tartunk fenn, ezzel is csökkentve a termékek árát. Ennek következtében termékeink csupán postázás útján tudnak a megrendelőhöz eljutni.

MINDEN TERMÉKET ÉRDEMES EGYSZERRE MEGVÁSÁROLNOM A GYERMEKEMNEK?

Hogy pontosan mit érdemes megvenni, azt a szülőnek a gyermek saját gyógypedagógusával vagy ennek hiányában az AspiGyerek webshopot is működtető ASDI-vár autizmus spektrum zavar pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógusával érdemes egyeztetnie.  

MILYEN MÓDON JUT EL HOZZÁM A RENDELÉSEM?

A terméket a Magyar Posta szolgáltatását igénybe véve juttatjuk el a megadot címre biztonságos „pufi” borítkében.

Az A/4-es termékeket és a kártyákat sima levélként adjuk fel, melyet a Magyar Posta munkatársa általában 5 munkanapon belül kézbesít a megrendelő postaládájába. Az elkeveresés kockázatának csökkentése érdekében, minden esetben feltüntetjük a megrendelő nevén és címén kívül telefonszámát és email címét is.

Az extra méretű termékeket mint például az Én-könyv illetve az A/3-as termékek a Magyar Posta csak csomagként veszi be, így azok szállítása költsége többe kerül, viszont általában 2 munkanapon belül megérkeznek.

MIÉRT PONT A MAGYAR POSTÁVAL KÜLDIK TERMÉKEIKET?

Mert a Magyar Posta feladata az, hogy az országban a legkisebb településre is eljutasson leveleket, csomagokat. Számunkra pedig fontos, hogy az országban bárhol tudjanak tőlünk segítő termékeket rendelni.

KÉRHETEM MÁS SZOLGÁLTATÓVAL A TERMÉKEIMET?

Jelenleg NEM. Kizárólag a Magyar Postával dolgozunk, heti egyszeri feladási rendszerben.

MIT TEHETEK, HA FIZETÉS ELŐTT MEGGONDOLOM MAGAM?

Ha Ön még nem utalta át megrendelés árát, regisztrált felhasználóként a fiókjába bejelentkezve egyszerűen törölheti a rendelést. A rendelés törlése e-mailben is kérhető a hello@asdi.hu email címre írt levélben, megadva a rendelés azonosító számát.

MIT TEHETEK, HA FIZETÉS UTÁN MEGGONDOLOM MAGAM?

Ha Ön már átutalta a megrendelés árát és kollégánk már elkezte az Ön által megrendelt egyedi termékek legyártását, esetleg már be is fejezte ezt, akkor sajnálatos módon nem tudunk Önnek segíteni!

Ha Ön már átutalta a megrendelés árát és kollégánk még nem kezdte el az Ön által megrendelt egyedi termékek legyártását, emailben jelezze lemondási szándékát és adja meg az utaláshoz szükséges banki adatait. Kollégánk 5 munkanapon belül visszautalja az el nem készített termékek árát.

A WEBSHOPOKBAN ÁLTALÁBAN ÉRVÉNYES VISSZAKÜLDÉSI IRÁNYELVEK AZ ASPIGYEREK WEBSHOP TERMÉKEIRE IS VONATKOZIK?

Termékeink egyedi készítésű termékek, melyet az Ön megrendelése alapján gyárt le kollégánk kifejezetten az Ön gyermekei igényére szabva, ezért a visszaküldési jog nem vonatkozik rájuk.

Csak akkor van módja terméket visszaküldeni (melynek díját Önnek kell viselnie), ha az valamilyen okból szállítás közben megrongálódott. Ez esetben újból legyártjuk és újabb posta költség fejében ismételten megküldjük a hibás termékkel azonos terméket.  

MIÉRT ÉRDEMESEBB AZ ASPIGYEREK WEBSHOPRÓL RENDELNEM, MINT SAJÁT KEZŰLEG ELKÉSZÍTENEM A VIZUÁLIS MEGSEGÍTÉST OTTHON?

Termékeink alapvetően azoknak jelentenek segítséget, akik

1, nem rendelkeznek a megfelelő „alapanyagokkal” és eszközökkel: képek, nyomtató, lamináló fólia, lamináló gép, vágógép stb.

2, nem rendelkeznek a megfelelő tudással ezen termékek elkészítéséhez

3, nem rendelkeznek megfelelő idővel, energiával ezen termékek elkészítéséhez

A fenti 1-3 pontot leszámítva mivel ugyanazt csináljuk, mint amit bármelyik gyógypedagógus kolléga csinál, mikor az adott tanítványának személyre szabott vizuális megsegítést készít: elkészítjük a sablont, személyre szabjuk, nyomtatjuk, laminájuk, ha szükséges akkor felvágjuk illetve tépőzárral látjuk el.

MIÉRT SAJÁT KEZÜLEG ÉS NEM NYOMDÁBAN KÉSZÜLNEK A TERMÉKEK?

Szeretnénk, ha a lehető legolcsóbban juthatna minden család a termékeinkhez, mert így is nagyon sok plusz kiadással jár egy-egy autista gyermek nevelése, oktatása.

Az egyedi termékek ára jelentősen megugrana, ha a termékeket nem saját magunk készítenénk illetve raktárkészlet tárolása céljából raktárt is kellene bérelnünk.

MIÉRT VANNAK NAGY KÜLÖNBSÉGEK EGYES TERMÉKEK ÁRÁBAN?

Egy termék elkészítésének a folyamata a következő:

1, termék megtervezése autis gyógypedagógussal

2, termék grafikai megtervezése

3, termék lektorálása autis gyógypedagógussal

4, termék elkészítése (nyomtatás, laminálás, vágás stb.)

A fenti 1-3 lépések miatt egy-egy új termék létrehozása drága…

Attól válnak ezek a termékek olcsón megvásárolhatóvá, hogy egy-egy terméket sok család vásárol meg tőlünk, így bár mindenkinek ki kell fizetnie az adott termék konkrét elkészítéséhez kapcsolódó 4. pont munkadíját és az anyagköltséget, az 1-3 lépést viszont nem kell végrehajtani pl. minden egyes „reggeli” elnevezésű napirendi kártyánál, mert azok már 2 méretben és fiús / lányos stílusban már rendelkezésre állnak.

Ha valaki egy már meglévő sablont módosíttat, pl. a gyermek fényképét és nevét kell belerakni az egy egyszerű feladat, itt igazából a plusz munkát kell megfizetni, ezért általában 1.000 Ft plusz költségért ezt el tudjuk végezni.

Ha valaki egy teljesen új terméket szeretne, akkor az 1-3 lépéseken is végig kell menni, ezért arra minden esetben árajánlatot adunk, mert a termék ára nagyban függ attól, hogy mennyi idő a tervezés és a megvalósítás. (Pl. Ha csak egy szociális történetet kell írni, az hamarabb készen van, mint egy másik olyan grafikás – szöveges termék, mely esetében még vágogatni és tépőzárazni is kell.)

(Csendben megsúgjuk, hogy az általunk az interneten talált gyógypedagógus által készített egyedi termékek darabja 5.000 Ft-nál kezdődik…)

MIÉRT NINCSENEK TÉPŐZÁRAK A KÁRTYÁKON?

Az általunk készített kártyákon SZÁNDÉKOSAN NINCSENEK tépőzárak.

Ennek több oka is van:

1. Szeretnénk, hogy az általunk készített termékek megvásárlása „ne csak a gazdagok” kiváltsága legyen. Éppen ezért lehet egyesével kiválogatni a kártyákat, ahelyett hogy fixen meg kellene venni mind a töb, mint 250 féle kártyát és ezért nincsen rajtuk tépőzár sem.

Ha mi tennénk fel minden egyes kártyára a tépőzárakat, akkor komolyan árat kellene emelnünk.

Így, hogy a szülő maga rakhatja rá a tépőzárat a munkadíjunkat megspórolja.

Nem csak a munkadíjunkat spórolja meg, hanem a kevésbé tehetősek választhatnak maguknak olcsó alternatívát is.

Mi például a drágább, az esztétikusság miatt az egyik oldalán átlátszó öntapadós karikákat használjuk.

(Innen ez beszerezhető: https://www.butika.hu/ontapado-tepozar-karikak-o15mm-880088-atlatszo)

Ezek a karikák 15 Ft-ba kerülnek darabonként, így ha valaki a több mint 250féle kártyánkból csak 100-at rendel, a költsége rögtön megugrik 1.500 Ftal.

Ezzel szemben ha valaki az egyszerű „felvágós” pl. szúnyoghálók rögzítésére alkalmas verziót választja, az 6,6 méternyi(!) tépőzárhoz juthat 980 Ft-ért, ami ha kicsi darabokat teszünk fel belőle a kártyákra, nagyon sokáig elegendő!

(Innen ez beszerezhető: https://www.mentool.hu/Ontapados-tepozar-szunyoghalohoz-fekete)

Mivel az autista gyermekeknek folyamatosan szükségük van vizuális megsegítésre, ezért ritkán találkozunk olyan családdal, aki a korábban a gyógypedagógustól kapott vizuális megsegítés rögzítéséhez ne tartana otthon tépőzárat, ezért ez általában nem jelent gondot.

Ha mégse lenne otthon tépőzár a hipermarketek (Auchan stb.) varrós részlegénél megtaláljuk a drágább korong verziót, a szúnyoghálóknál pedig a nagyon olcsó hagyományos csík verziót. Az OBI-ban is vásárolhatunk ilyet, de ott 1 méter kerül 880 Ft-ba, szemben a szúnyoghálós 980 Ft / 6,6 méterével.

2. Vannak olyan autista gyermekek, akik mindent megcsócsálnak! At ő esetükben a FULLADÁSVESZÉLY(!) miatt nem lehet tépőzárat alkalmazni a kártyákon.

3. Vannak, akik nem a tőlünk rendelt tépőzáras napirendi kártya tarót vagy hetirendet használják. Gyakran a hűtőre / táblára / mágneses szalagra mágnessel kerülnek fel a kártyák, máshol pedig gyurmaragasztót használnak.

(https://www.kreativjatek.hu/Gyurmaragaszto-BLU-TACK-kek-55-kocka-csomag?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwhvi0BhA4EiwAX25ujyzttQIDRHD33D9WoxJ8QJLOidO8NUwt5EQ_NjtBxl3tiXOp53ZWExoC89cQAvD_BwE)

Megint másoknak a napirend a tolltartójába kerül vagy a sarkán kilyukasztva karikára. Őket mind – mind zavarná a fixen felrakott tépőzár. Arról nem is beszélve, hogy hosszasan kellene nekik leszedegetni illetve feleslegesen fizetnének ki egy csomó pénzt.

A fenti okokból soha nem volt és nem is lesz tépőzár a kártyáinkon!